18 szeptember 2009

AdWords suli III. - Így készült a PC World horgásztó kampánya

Sorozatunk befejező részében folyamatosan finomítjuk a PC World fiktív horgásztavának a hirdetését, hogy az a lehető legnagyobb megtérülést hozza. Tippek nemcsak kezdőknek!

AdWords sorozatunk első részében már megnéztük, hogy pontosan mit takar a Google hirdetési rendszere, mi fán terem a keresőmarketing, s miért érdemes reklámozni a termékünket és szolgáltatásunkat a segítségével. A második részben tovább mentünk és lépésről-lépésre bemutattuk, hogy miként kell elindítani első kampányunkat, s közben mire érdemes figyelni. Sorozatunk utolsó részében végezetül megnézzük azt, amelyről az AdWords igazán szól: a tesztelésről és a kampányok állandó finomításról.

Mostani részünkben a jobb megértés érdekében segítségül hívjuk nem létező PC World horgásztavunkat, amelynek igyekszünk elkészíteni a lehető leghatékonyabb reklámját. Azon olvasóinknak, akik szeretnék felhasználni vállalkozásuk reklámozásához a PC World szeptemberi számához ingyen járó 10 ezer forintos AdWords kupont, azt ajánljuk - ha még nem tették - mindenképpen olvassák el a fenti két linken található előző két részt. Hirdetési iskolánk ugyanis csak így lehet teljes, s így lehet megfelelő áttekintést kapni a Google AdWords rendszeréről.

Túl az Óperencián

Természetesen a kezdeti lépések nem különböznek az előző cikkben már megismertektől. Magyarán most is elsőként beállítjuk kampányunk legfontosabb paramétereit: hirdetési szöveget írunk, kulcsszavakat rendelünk hozzá, s végül beállítjuk a napi költségkeretét és a kattintásokért fizetendő maximális összeget. Sorozatunk második részétől eltérően azonban már figyelünk arra, hogy a horgásztó promotálása során nem csak egy kampányt, s azon belül egy hirdetési csoportot fogunk alkalmazni. Sokkal több variációt fogunk bevetni.

Az elsőként indított kampányunk ezen okból a „Horgásztó - HUN" nevet kapta utalva arra, hogy később szlovák, német és szerb nyelvű kampányokat is szeretnénk indítani. Ha több országban és több nyelven szeretnénk hirdetni, akkor ez mindenképpen szükségszerű lépés, hiszen a nyelvi és az ország szintű lokalizációt csak a kampány-beállításoknak tudjuk konfigurálni, így nem érdemes azokat egy kampányon belülre rakni.

Az AdWords tippek itt folytatódnak: nonstopuzlet.hu

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése