Jó bornak is kell cégér. Ez az elv a jelenlegi gazdasági környezetben mit sem változott, mikor a költséghatékony, jól megválasztott reklám a túlélés kulcsa lehet. De miért éppen AdWords?
Válság ide, vagy oda a budapesti aluljárókban lévő szórólapozók száma egy picit sem csökkent. Vajon a szórólapokat nem érinti a globális reklámpiac visszaesése? Vagy e reklámhordozó lehet a válság átvészelésének a kulcsa? Valószínűleg nem. Sokkal inkább arról lehet szó, hogy a hazai kisvállalkozások egyrészt nem rendelkeznek annyi tőkével, hogy plakátokon, vagy nyomtatott sajtótermékekben vásároljanak helyet maguknak. Másrészt valószínűleg az elérhető eszközök közül csupán csak a szórólapokat ismerik, s így szórják azokat kétségbeesetten, hátha egy kicsit meglendíthetik visszaesett forgalmukat.
Tetszik, vagy nem tetszik, ki kell mondani, hogy a szórólapok felett eljárt az idő. Mindenkinek a fantáziájára és saját tapasztalatára bízzuk, hogy mennyire hatékony reklámeszközről beszélünk. Elfogulatlanul maradjunk a számoknál. Rövid kutakodásunk alapján 1000 darab színes szórólapért bruttó 14400 forintot kell fizetnünk. Megelőlegezve egy nagyon jó eredményt mondjuk, hogy ekkora mennyiséggel összesen húsz új konkrét vásárlót sikerül elérnünk (miközben talán a realitás 2-3 lenne), akik egy személyre lebontva bruttó 720 forintba kerülnek így. Ez meglehetősen sok, ha a többi reklámeszközhöz hasonlítjuk. S még arra se vegyünk mérget, hogy az elköltött 720 forintunk személyenként végül megtérül.
Ne a kukának hirdessünk!
Jellemző módon ez olyannyira nem hatékony, hogy maguk a szórólapkészítők sem szórólapon hirdetik magukat, hanem a Google AdWords rendszerén keresztül. Esetében ugyanis nem kell fizetnünk azért az ezer felhasználóért, akinek megjelenik a hirdetésünk, csupán azért a húszért, aki ténylegesen meglátogatja az oldalunkat. Egy releváns hirdetésnél ez kattintásokként (CPC - Cost Per Click) körülbelül 20-40 forintba kerül, ami így ezer emberre levetítve 20 átkattintással számolva csak 400-800 forintot jelent. Szemben az előbbi 14400 forinttal. Lehetőségünk van persze ezer megjelenés után is fizetni (CPM), de általában a kattintás alapú elszámolás költséghatékonyabb. Ráadásul az átkattintás alapú marketing esetében nincs megkötés arra nézve sem, hogy kik használhatják: a legkisebb cégektől a legnagyobbakig nyitva áll az AdWords rendszere, mivel már akár 2000 forinttal is el lehet kezdeni.
Mit keres a "szórólap" kereső? A cikk itt folytatódik: nonstopuzlet.hu
10 július 2009
AdWords suli I. - reklám jókor, jó helyen
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése