A tervek szerint napokon belül átadják Magyarország legnagyobb bevásárlóközpontját, az Arena Plaza Mallt. Felvetődik a kérdés, hogy szükségünk van-e újabb plázára. A jelek szerint igen, sőt nem is egyre. Sokra.
Megkérdőjelezhetetlen tény: a bevásárlóközpont-építés jó üzlet. Nagyon jó üzlet, amit mi sem jellemez jobban, hogy míg a napokban készülnek átadni Magyarország legnagyobb plázáját, az Arena Plaza Mallt, már megérkeztek a hírek a legújabb kihívókról: a Market Central Ferihegyről, a WestEnd II-ről, a Vörösmarty téri ING projektről és a budai Skála helyén épülő üzletközpontról is. A Befektetési Ingatlan Adatbank (ING) adata is ezt támasztják alá, hsizen 2005-ben a bevásárlóközpontok szektora a vizsgált 13 európai ország közül hétben lekörözte a többi ingatlanszektort. Nem is akármilyen hozammal. A legalacsonyabb megtérülést Németország és Svájc produkálta a vizsgált országok közül 4,1 illetve 5,5 százalékkal, míg az átlagos hozam 7,4 százalék közül alakult.
Kielégítetlen kereslet
“Az európai bevásárlóközpontok továbbra is számos befektető célpontjául szolgálnak és az is világos, hogy a kereslet jelentősen meghaladja a kínálatot. A befektetőket nem csak a jelenlegi, a szektor által generált magas hozamok vonzzák, hanem az is, hogy a fejlesztéseket számos országban szigorúan szabályozzák, így a kínálat a jövőben is igen korlátozott lesz.” - kommentálta a jelentést korábban az egyik társszerzője, Nick Axford. Az Arena Plaza Mall például már a megnyitás előtt minden területét bérbe adta, így egyelőre biztatóan vág bele a működésébe. Ráadásul a kivitelezőknek olyan világmárkákat sikerült megnyerniük, mint a Tommy Hilfiger, a Boss, a Ralph Lauren, a Paul & Shark, a Lacoste vagy a Peek & Cloppenburg.
A cikk folytatódik: www.netnap.hu
30 október 2007
Kell-e nekünk újabb pláza?
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése