13 május 2009

2 hét Windows nélkül: Mac-en

Masszív Windows felhasználóként két hétre sarokba dobtam a Microsoft operációs rendszerét, hogy bebizonyítsam: nem esett messze az alma a fájától! Avagy kell-e félnünk a Mac OS X-től?

A felhasználók egy része idegenkedik a Windows konkurenciának számító operációs rendszerektől, valószínűleg azért mert nem ismerik azokat. Ragaszkodnak előbbihez (ha egyáltalán tudják, hogy azt használják), annak a kezelését tanulták, az van az ismerősüknél és a munkahelyieken, mellette nőttek fel. Már többször is belefutottam abba, hogy vállalkozó ismerősömnek bizonyos tevékenységekhez a Windows mellé egy másik operációs rendszert ajánlottam, de a válasz mindig nemleges volt.

Akasztják a hóhért

A sok hasonló „az nem kell, nem ismerem" reakció után elhatároztam, hogy utánajárok vajon tényleg kell-e félnie egy mélyebb informatikai ismeretekkel nem rendelkező felhasználónak a Mac OS X-től, illetve a Linuxtól? Így ős-Windowsosként két hétre elfelejtettem a Microsoft operációs rendszerét és a mindennapi munkám során átléptem az ellentáborba. Habár eddig sokszor, sok helyen írtam a rivális operációs rendszerekről, de egyszer sem voltam rákényszerülve, hogy masszívan velük dolgozzak. Eddig.



Sorozatunk első részében az Apple operációs rendszerét vesszük górcső alá, megvizsgálva, hogy egy olyan felhasználónak, aki addig csak Windows-t látott, mennyire lehet nehéz az átállás. Pro és kontra, avagy féljünk-e a Mac OS X-től?

Első blikkre


Ha a külcsín alapján kellene dönteni, akkor nem kérdés, hogy a két rivális közül ki a jobb. A teszteléshez kapott MacBook laptopba az első pillantásra könnyű beleszeretni. Akármerre vitt az utam, mindenki úgy kezelte, mintha egy csecsemő lenne. Csillogó szemekkel nézték, nem bírták ki, hogy egy rövid időre ne nyúljanak hozzá, de ezt talán a hátulján világító kis alma hipnotikus erejének is betudhatjuk. Nem szeretném hosszasan részletezni a külalakját, mert előre tudtam, hogy szemre való lesz. S mivel a szép nőknek/csinos férfiaknak is több ügyetlenséget elnézünk, ezért igyekeztem figyelmet sem venni a külleméről. A hangsúly inkább azon volt, hogy a rajta futó Mac platform is ilyen bűbájos-e?

A szubjektív teszt itt folytatódik: nonstopuzlet.hu

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése