Néhány napja robbant a hír: a város vezetése a dugódíj bevezetését tervezi. Indoklásuk szerint ugyanis 2010 után beérnek a fejlesztések, így kvázi büntethető lesz a városba való behajtás. Mi azonban szkeptikusak vagyunk, és ezért a körmére néztünk az elkezdett projekteknek.
Első nekifutásra fontos leszögezni, hogy meglehetősen nehéz objektíven írni a Budapesti közlekedésről. Főként, ha a sorok írója azt megelőzően másfél óra alatt tett meg egy egyébként negyedórás utat a főváros egyik peremkerületében autóval. A városban ugyanis egymást követik az útfelújítások, sokszor párhuzamos utcákat is érintve. Így ma már ott tartunk, hogy komoly fejtőrést okoz az útvonalak előzetes kifundálása, mert mérlegelnünk kell, hogy vajon hol kisebb is a dugó. A GPS-t pedig dobhatjuk a kukába, biztosan rossz útra visz. Ami szerinte gazdaságos, sokszor csak akkor az, ha a dugóban leparkolunk, megiszunk egy kávét és csak később indulunk el, vagy átszállunk egy kötött pályás közlekedési eszközre. Nem teszünk ezért elhamarkodott kijelentést, ha kimondjuk: manapság sokan emlegetik Demszky Gábor nevét. Persze nem jó értelemben.
A cikk folytatódik: www.netnap.hu
18 szeptember 2007
Kínpadon a dugódíj
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése