A reklámbevételek beszűkülésével újra felhangosodtak azon hangok, amelyek a fizetős tartalmak mellett törnek lándzsát. Egy újonnan alakult szervezet ezt igyekszik felkarolni.
Évek óta folyó vita zajlik a fizetős-ingyenes tartalomszolgáltatás mentén. Az ingyenességet pártolók szerint az online cikkekért nem érdemes pénzt kérni, míg az előfizetést szorgalmazók némely tartalmakat előfizetősé tennék. Utóbbiak szerint ugyanis nem szabad megelégedni csak a reklámbevételekkel, az online tartalmakat új, fizetős üzleti modellre kell helyezni. Jelenlegi állapot szerint a szabad hozzáférés-pártiak állnak nyerésre, hiszen még a kezdetben előfizetéshez kötött Wall Street Journal online változata is havi 30 cikket ingyenessé tett, s a többiek pedig eddig mind visszakozni kényszerültek, mikor megpróbáltak pénzt kérni egyes anyagaikért.
Mindez az előfizetés híveket azonban még nem győzte meg, s most a beszűkülő reklámbevételek miatt újra felhangosodtak az előfizetéses anyagok pártolói. Idén elsőként David Carr, a New York Times publicistája vélte úgy, hogy a mikrofizetéses rendszer felé kellene lépniük az online médiumoknak. Később Walter Isaacson, a Time magazin újságírója is hasonló véleményen volt, mondván: egy kisebb összeg méltányos megoldás lehetne a kiadók és az olvasók számára is. Legutóbb pedig három jeles amerikai média személyesség - Steve Brill, a CourtTV alapítója, Gordon Crovitz, a Wall Street Journal munkatársa és Leo Hindery, egy neves amerikai kábeltársaság vezérigazgatója - jelentett be, hogy új szervezetet alapított, amely a fizetős online tartalmak mellett tőr lándzsát.
Fizetős tartalmak gyűjtőhelye
Az általuk létrehozott Journalism Online négy terülten igyekszik ezt elősegíteni. Egyrészt egy központi helyet kínál a fizetős tartalmaknak. Az általuk grundolt web-oldal ugyanis kezeli az előfizetéseket és a belépési információkat. Ezen belül havi és éves újság és magazin előfizetési csomagokat kínálnak, ami összességében olcsóbb, mintha a felhasználó egyenként fizetne elő rájuk. Az így befolyt összeget ők maguk kezelik és osszák szét népszerű tartalmak szerint. Ezen felül segítenek abban, hogy a keresők ne büntessék a fizetős tartalmakat, valamint egy áttekinthető analitikai felületet is kínálnak partnereik számára.
Ingyenes vagy fizetős? A pro és kontra itt folytatódik: nonstopuzlet.hu
21 április 2009
Ideje fizetni az online cikkekért?
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése