A MÁV Cargo privatizációja nagy valószínűséggel a bevételt tekintve beváltja majd a hozzá fűzött reményeket. Ám újra felvetődik a kérdés, hogy érdemes-e egy nyereséges üzletágat eladni, főként akkor, ha azt a személyszállítás szenvedheti meg.
Sokan úgy vélik, hogy a MÁV teherszállítási üzletágának privatizációja az év sikertörténete lehet, s az eddig kiszivárgott hírek szerint nem is járhatnak messze az igazságtól. A 30 milliárd forintos alaptőkéjű vállalattól ugyanis a kormányzat nem titkoltan 80 milliárdos bevételt remél, ám sokak szerint még a 100 milliárd forintos vétel sem elképzelhetetlen. Sajtóinformációk szerint ugyanis a harmadik körbe bejutó Slavia Capital már az első körben 81 milliárd forintot sem sajnált a MÁV Cargora, így mára jóval magasabb szinten járhat az összeg – főként hogy minden körben új ajánlatot kell tenni, ami nem lehet alacsonyabb a korábbinál. Győztes személyét azonban még nem érdemes kihirdetni, mivel a korábbi 12 pályázó közül még három vetélytárs is versenyben van: a Cargo Central Europe Konzorcium, a New World Resources Transportation B.V, a Spedtrans a Rail Cargo Austria és a GySEV Zrt. konzorciuma. Ráadásul sokak szerint az utóbbi titkos befutó is lehet, főként ha sikeresen viszi végbe a szlovák-ellenes lobbijukat a magyar döntőbíróknál.
A cikk folytatódik: www.netnap.hu
20 október 2007
MÁV Cargo: teher nekünk?
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése