14 április 2009

Google bukás, YouTube módra

Két és fél évet követően sem sikerült még nyereségessé tenni a YouTube-ot, amely idén 470 millió dollárt vehet ki a Google zsebéből. A részvényesek vajon meddig nyelik még le a keserű pirulát?

Egy múlt héten nyilvánosságra hozott Credit Suisse elemzés szerint az idei évben is erősen veszteséges lesz a YouTube. Számításaik alapján ugyanis annak az üzemeltetése körülbelül 471 millió dollárt húzhat ki a tulajdonos Google pénztárcájából: a 711 millió dollár üzemeltetői költséghez ugyanis csak 240 millió dollárnyi reklám-bevétel társul majd, amely még így is 20 százalékos bevétel-növekedést jelenthet 2008-hoz képest.

Ráadásul ez a húsz százalékos növekedés is kevés, hiszen még ha évről-évre hasonló növekedés előtt állna az oldal bevételi oldala, akkor is csak évek múltán válhatna a YouTube rentábilissá. Persze az is lehet, hogy még ez sem lenne elég, hiszen a videók tárolásának és a sávszélesség biztosításának a költségei is tovább emelkedhetnek majd. Az pedig jelenleg lehetetlennek tűnik, hogy a site valaha is megszolgálja a két és fél évvel ezelőtti 1,6 milliárdos vételi árat.



Annak ellenére, hogy a Google-YouTube tranzakciót anno hatalmas vételként aposztrofálta a világsajtó, ám idővel kiderült, hogy a keresőóriás nem képes olyan bevételi forrást találni, ami fedezné az oldal kiadásait. Eddig majd minden reklámozási megoldás kudarcot vallott. Ráadásul elemzők szerint a YouTube felületeinek mindössze csak 3 százalékán lehet hirdetést elhelyezni, ami már önmagában a bukás záloga lehet.

Mi a baj a YouTube-bal? Katt a linkre: nonstopuzlet.hu

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése