16 december 2008

Hűségről-hűségre

A Nemzeti Hírközlési Hatóság azt ajánlotta az internetszolgáltató cégeknek: csökkentsék reális összegre hűségen kívüli ajánlataik árait. A határozatlan idejű szerződések ugyanis sokszor csak a hűségben vállalt árak többszöröséért érhetőek el, amiért a felhasználók kénytelenek hűségről-hűségre váltani.

Takács Péter, a Nemzeti Hírközlési Hatóság fogyasztóvédelmi képviselője a napokban tette közzé azon ajánlását, amellyel a fogyasztók érdekeit jobban tiszteletben tartó hűségszerződéseket kért a szolgáltatóktól. Hazánkban ugyanis a 20 millió hírközlési előfizetési szerződésnek jelentős része hűségidőszakhoz kapcsolódik, s a fogyasztók pedig sok esetben nincsenek tisztában azoknak a feltételeivel. Így az ajánlás szerint még mindig nem alakult ki tiszta, a fogyasztók számára egyértelmű és a verseny érdekeit is szolgáló piaci gyakorlat - olvasható abban a cikkben, ami a FigyelőNeten jelent meg.

Az írásban a későbbiekben fény derül arra is, hogy milyen különbségek vannak az akciós és a határozatlan idejű szerződések között, valamint azon meglepő tény is, hogy a hazai internetet-előfizetők jelentős része mind hűségben van, magyarán hűségen kívül szinte nincs is élet.

Érdekes momentuma a cikknek az utolsó bekezdése: "Kérdésünkre, hogy pontos-e azon számításunk, mely szerint a DSL Classic Happy díjcsomaghoz köthető akció keretén belül egy évre bruttó 47.880 Forintért lehet szerződni, miközben ugyanez a díjcsomag határozatlan időre az ÁSZF-ük szerint bruttó 65.880 forintba kerül, a következő választ kaptuk a Magyar Telekom kommunikációs igazgatóságától: Csak havi díjakat teszünk közzé, az említett szolgáltatásunkra vonatkozóan is. Számításokat azonban senkinek nem kell végeznie, hiszen aktuális ajánlatainkról, akcióinkról és díjszabásunkról az ügyfélkapcsolati pontokon (T-Pont üzletekben, a 1412 ingyenes ügyfélszolgálati számon és a www.t-home.hu weboldalon is tájékozódhat."

Az említett bekezdés ugyanis az eredeti anyagban másként nézet ki, ám a Magyar Telekom sajtóosztálya szerint az félrevezető volt, hiszen nem a konkrét választ és a konkrét kérdést írunk le. Ne érje szó a ház elejét, teljesítettük a kívánságukat, így mindenki döntse el, hogy mit sugall számára a kérdés és a válasz. Én nem akarok állást foglalni.

A teljes cikk itt olvasható: www.fn.hu

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése