Ördögi kőrben vergődnek a hazai induló internetes vállalkozások: kockázati befektetők nélkül csak nagyon nehezen tudnak nyereségesé válni, miközben nyereség nélkül szinte szóba se állnak velük a befektetők. Pedig jó ötletekben és szakemberekben nincs hiány.
A legtöbb induló internetes vállalkozás – start-up – alapítói nagy reményekkel fognak bele új cégük elindításába. Sokuk korábban szerzett tapasztalat nélkül azt gondolja, hogy a siker receptje nem más, mint egy jó ötlet és egy programozó, aki képes mindazt megvalósítani. A valóság azonban ennél ridegebb, s idővel mind rájönnek, hogy kemény fába vágták fejszéjüket és a Google, az Amazon, vagy éppen a Blogtér és a Port.hu példáját nehéz követni. Akármennyire is kecsegtetőnek tűnik is elsőre a lehetőség. A piacképes ötlet, a kreativitás és a szaktudás ugyanis önmagában kevés, ha nem áll mögötte komolyabb tőke, s ha a vállalkozáson belül nem érvénysül a gazdasági szemlélet. A sikert hosszú távon bevételben, cégértékben és nyereségességben mérik, aminek saját erejűkből csak kevesen tudnak megfelelni. Egyes becslések szerint emiatt hazánkban az induló internetes vállalkozások közül csak minden tízedik éli túl az első évet. Persze ez lehet pesszimista becslés is, de jól jelzi a hazai start-up cégek nehézségeit.
A cikk teljes egészében a Figyelő Trend VIII. évfolyam 6. számában olvasható
15 november 2008
Angyalra várva
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése