Kihelyezett ülését tartotta a XVIII. kerület Zaj- és Környezetvédelmi Tanácsa Ferihegyen, ahol a zaj monitoring rendszer további kiépítéséről, a zajvédő övezet kijelöléséről és a repülőtéren várható jövőbeli fejlesztésekről kérdezte a repülőtér szakértőit.
A XVIII. kerületi Zaj- és Környezetvédelmi Tanács kihelyezett ülését tartotta tegnap a ferihegyi repülőtér 1-es termináljában. A megbeszélésen részt vett Kalocsai Magdolna, a Budapest Airport Rt. (BUD) környezetvédelmi osztályának vezetője és Németh Antal, a BUD fejlesztési igazgatója is.
Kalocsai Magdolna leszögezte, hogy habár nem a repülőtér felelős a zajért, mégis alapvető feladatának tekinti annak kezelését. Ennek bizonyítékaként a zajvédelmi díjat említette, amely összegből az elképzelések szerint a jövőben zajvédő dombokat, zajvédő erdősávokat és egyéb zajterelő eszközöket kívánnak telepíteni. A testület kérdésére ugyanakkor a szakértő asszony elismerte, hogy az egyedi zajterhelés, amely a lakosságot leginkább zavarja magasabb, mint a mért egyenértékű zajszint. Kalocsai Magdolna szerint ezért leginkább a szabályozás lehet a felelős. A repülőtér feladata a hatályos szabályok betartása, aminek „a Budapest Airport eddig maradéktalanul megfelelt.”
Németh Antal a küszöbön álló privatizáció kapcsán a fejlesztésekről bővebben nem állt módjában nyilatkozni, ámde kiemelte, hogy a bővítés elkerülhetetlen. Elmondása szerint a repülőtér a tapasztalt forgalom emelkedés mellett már nem sokáig képes jelen állapotában kiszolgálni az utas- és a teherforgalmat, ezért mindkét területen elkerülhetetlen a későbbi fejlesztés. Azonban a jövőben sem lesz szükséges egy harmadik leszállópálya kiépítése, hiszen a jelenlegi kettő is nagy kapacitás kiszolgálására képes – hangsúlyozta a fejlesztési igazgató. A szakértő szerint a legégetőbb probléma nem a repülőtéren belül található, hanem a kerítésen kívül, hiszen a repülőtérre vezető közlekedési utak már túlterheltek, így egyre fontosabb lenne egy repülőtérre vezető kötött pályás közlekedési eszköz mielőbbi üzembe helyezése. Azon felvetésre - miszerint egy új repülőtér fejlesztése lenne a megoldás - Németh Antal válaszolva elmondta, hogy több tanulmány született a szóba jövő a lehetőségekről, s ezek mindegyike arra a megállapításra jutott, hogy nem lehetséges egy másik reptér kiépítése.
A hír korábban a FigyelőNeten volt megtekinthető, amíg az oldal 2008-as átalakítása során ki nem került a rendszerből.
A XVIII. kerületi Zaj- és Környezetvédelmi Tanács kihelyezett ülését tartotta tegnap a ferihegyi repülőtér 1-es termináljában. A megbeszélésen részt vett Kalocsai Magdolna, a Budapest Airport Rt. (BUD) környezetvédelmi osztályának vezetője és Németh Antal, a BUD fejlesztési igazgatója is.
Kalocsai Magdolna leszögezte, hogy habár nem a repülőtér felelős a zajért, mégis alapvető feladatának tekinti annak kezelését. Ennek bizonyítékaként a zajvédelmi díjat említette, amely összegből az elképzelések szerint a jövőben zajvédő dombokat, zajvédő erdősávokat és egyéb zajterelő eszközöket kívánnak telepíteni. A testület kérdésére ugyanakkor a szakértő asszony elismerte, hogy az egyedi zajterhelés, amely a lakosságot leginkább zavarja magasabb, mint a mért egyenértékű zajszint. Kalocsai Magdolna szerint ezért leginkább a szabályozás lehet a felelős. A repülőtér feladata a hatályos szabályok betartása, aminek „a Budapest Airport eddig maradéktalanul megfelelt.”
Németh Antal a küszöbön álló privatizáció kapcsán a fejlesztésekről bővebben nem állt módjában nyilatkozni, ámde kiemelte, hogy a bővítés elkerülhetetlen. Elmondása szerint a repülőtér a tapasztalt forgalom emelkedés mellett már nem sokáig képes jelen állapotában kiszolgálni az utas- és a teherforgalmat, ezért mindkét területen elkerülhetetlen a későbbi fejlesztés. Azonban a jövőben sem lesz szükséges egy harmadik leszállópálya kiépítése, hiszen a jelenlegi kettő is nagy kapacitás kiszolgálására képes – hangsúlyozta a fejlesztési igazgató. A szakértő szerint a legégetőbb probléma nem a repülőtéren belül található, hanem a kerítésen kívül, hiszen a repülőtérre vezető közlekedési utak már túlterheltek, így egyre fontosabb lenne egy repülőtérre vezető kötött pályás közlekedési eszköz mielőbbi üzembe helyezése. Azon felvetésre - miszerint egy új repülőtér fejlesztése lenne a megoldás - Németh Antal válaszolva elmondta, hogy több tanulmány született a szóba jövő a lehetőségekről, s ezek mindegyike arra a megállapításra jutott, hogy nem lehetséges egy másik reptér kiépítése.
A hír korábban a FigyelőNeten volt megtekinthető, amíg az oldal 2008-as átalakítása során ki nem került a rendszerből.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése