Korábban úgy látszott, hogy a nemrég magyarul is megjelent Windows-frissítés popupot tiltó rutinja könnyen átrendezheti az online hirdetési piacot. A felszökkenő ablakok azonban szívósabbnak bizonyultak.
A popup (az internetes oldalak használatakor felugró, reklámokat tartalmazó kisablak) elterjedése sok bosszúságot okozott az internetezők legnagyobb részének, sokan ugyanis idegesítőnek tartják az olvasást zavaró hirdetéseket. Az utóbbi években az internetes hirdetők egyre szívesebben nyúltak ehhez az eszközhöz, mivel a felugró reklámok igen kreatív megjelenésekre is lehetőséget adtak. Ami azonban előnyösnek tűnhet a hirdető számára, zavaró lehet a célközönségnek.
Éppen ezért már évek óta vannak popupokat tiltó programok. Felhasználóik nyomására sok böngészőkészítő már korábban beépítette repertoárjába ezt a tiltó programrutint, ám ez még nem rettentette el a popupgyártókat, hogy ezt a megoldást válasszák a hirdetések futtatására. A Windows XP-hez most ősszel megjelent legújabb szervizcsomagban, az SP 2-ben lévő tiltás azonban már komoly csapást mérhet a felbukkanó ablakokra, hiszen az Internet Explorer fölénye elsöprő a böngészők piacán.
Közkívánatra előrehozták
Pozsony Balázs, a Microsoft Windows termékmenedzsere a frissítést a felhasználói igénnyel magyarázza, hiszen a technológiát sokan rosszra használták, s a legtöbb szörfözőt már idegesítette a sok felugró ablak. A megnövekedett igényt jelzi, hogy popuptiltást korábban csak a 2006-ban megjelenő Longhornba tervezték, de a cégvezetés úgy döntött, hogy sok más biztonsági javítással egyetemben már korábban közreadják. Ha a frissítet Explorer elterjed, annak már komoly elrettentő hatása lehet a popupok készítőire – hiszen ilyen formában futó hirdetéseik egyszerűen nem jelennek meg az internetezők szeme előtt.
Grégász Zsolt, a Red Stars vezető médiatervező munkatársa szerint a tiltás nem okozhat komolyabb fennakadást az internetes hirdetési piacon, hiszen a hirdetők csak tényleges megjelenés után fizetnek, így nincs felesleges pénzkidobás a meg nem jelent tartalom miatt. A szakértő a hirdetések népszerűtlenségét jelző felmérésre reagálva elmondta, hogy a reklámozóknak sem érdekük a mindent elborító hirdetésfolyam. Éppen ezért minden egyes oldalnál komoly felhasználó-elemzést végeznek, és így csak korlátozottan, a célcsoportjukat megcélozva jelennek meg a reklámok.
A cikk itt folytatódik: www.fn.hu
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése