24 március 2009

Mélyütés Excel módra

Elkészült az újabb WPF alkalmazásunk, ami szép és jó, csak jobb, ha egy hacker sem látja! Szubjektív elmerülés a .NET mélységeiben.

Ha a .NET-es tanulmányaimat egy boksz-meccshez hasonlítom, akkor fogalmazhatok úgy, hogy elszenvedtem az első mélyütést. Eddig jól bírtam a kiképzést. Elhajoltam, küzdöttem, alkalmazkodtam, figyelve az edzőm utasításait, de jött az Excel és megszédített. Nehéz bírni vele, hiszen nem kevés programkódot kell írni ahhoz, hogy az adatainkat egy munkafüzetbe megjelenítsük. Ráadásul külső megfigyelő számára tényleg káromkodásnak tűnhetne az egész algoritmus, a „sheet" gyakori használata miatt, így a fárasztó eljárást most nem is részletezném. Emiatt el is könyveltem magamnak, ha egyszer újra szembe találom magam e feladattal, akkor a kész program ctrl+c, ctrl+v kombójával igyekszem majd megoldani a helyzetet. Hátha sikerül, mert különben a vér, veríték és a könnyek garantáltak, ha az ember elég eltökélt.

Persze lehet, hogy a kondícióm sem volt már a toppon az IT Factory legutóbbi órájának a vége felé, hiszen a lazább ASP.NET alkalmazások után újra visszatértünk a kályhához: a WPF (Windows Presentation Foundation) programozáshoz, ahol bizony többet kellet gépelni a legutóbbi órákhoz képest.

A beszámoló itt folytatódik: nonstopuzlet.hu

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése